• Velkommen
    • Data & historie
    • Det første møde
    • Hvad er planen
    • Hvem er vi
    • Gæstebog
  • Vedligehold
    • Vinter 2006 - 2007
      • Udvendig
      • Indvendig
      • Motor & drivlinie
    • Restaurering 2007 - 2010
      • Nyt bådtelt
      • Renovering af motor
      • Afmontering & renskrabning
      • Reparation af styrehus
      • Reparation af skandæk, agterspejl og agterdæk
      • Reparation af ruf og fordæk
      • Reparation af skylight
      • Renovering af kahyt
      • Reparation af agterruf
      • Nye doradebokse
      • Nyt styrehustag
      • Oliebehandling og lakering
      • Fugning af dæk, styrehustag samt kanter
      • Nye håndlister
      • Klargøring & montering
      • Søsætning & hjemtur
    • Årene 2010 - 2017
      • Vinter 2010 - 2011
      • 2010: Mere lak
      • 2010: Nyt navneskilt
      • 2010: Renovering af skruetøj
      • Vinter 2011 - 2012
      • 2011: Reparation af lak
      • 2011: Renovering af fenderlister
      • Vinter 2012 - 2013
      • Vinter 2013 - 2014
      • 2013: Stormskadet bådtelt
      • 2013: Opgaver vinter og forår
      • Årene 2015 - 2017
    • Renovering 2017-2019
      • I tørvejr, af med lakken
      • Stillads og slibning
      • Reparationer på overbygningen
      • Påføring af Coelan
    • Vinter 2019 - 2020
      • Første års erfaring med Coelan
    • Tips & erfaringer
      • Lakering
  • Billedalbum
    • Billeder 2006-2007
    • Billeder 2010
    • Billeder 2011
    • Billeder 2012
    • Billeder 2013
    • Billeder 2014
    • Billeder 2015
    • Billeder 2016
    • Billeder 2017
    • Billeder 2019
  • I gamle dage
    • Fra værftet
    • Mest fra 50’erne
Select english language

Første års erfaring med Coelan


Jeg var spændt på at se om der var nogen skader efter vinteren, men der var ikke én eneste. Alt så ud som da båden kom op i efteråret, så jeg må sige at jeg er virkelig godt tilfreds med holdbarheden indtil videre. Til at begynde med var jeg lidt nervøs for om det skulle være blevet mat, men en let rengøring med en klud fugtet med vand med lidt opvaskemiddel i fik overfladen til at se ud som ny. Det er det eneste jeg har gjort ved det i år.


I forhold til hvad jeg har været vant til med Epifanes lak, er det helt usædvanligt at der ikke skal repareres noget overhovedet. Men det er dejligt!


Ruftagene, hvor jeg havde drysset Coelan antiskrid i, var umulige at rengøre, det suger skidt som pokker. Jeg tror ikke det er beregnet til at stå uden at blive dækket af et lag klar Coelan, men det sagde instruktionerne ikke noget om. Så løsningen blev at male de skridsikre felter med tynd maling. Jeg valgte at bruge almindelig Sigma halvblank oliemaling, og resultatet blev rigtig godt. Det ser pænt ud og er nemmere at holde rent.

Motorbåden Selma III
Hjemhavn: Ribe  •  Tlf.: +45 75173059  •  
Medlem af DFÆL Logo Dansk Forening for Ældre Lystfartøjer