vinduer var luset, men det så frygteligt ud, så det var jeg nødt til at lave om. Det var svært at rigge til med overfræseren, så jeg valgte at lave det i hånden i stedet. Jeg brugte noget af det gamle mahogni, men helt flot blev det nu ikke.
Jeg har tidligere afmonteret forkanten af skabet i styrbord side, der var så skævt at lågen ikke kunne lukkes. Jeg skilte det helt ad og limede det sammen i den rigtige facon. Så nu kan lågen lukkes - dejligt.
16. marts 2009:
Det er noget forfærdeligt pillearbejde, men nu er jeg lige ved at være klar til at lakere kahytten indvendigt. Jeg har lavet en ny trappe - den gamle var ikke så pæn, samlingerne gabte 4-5 mm. Så har jeg bestemt mig for at der ikke skal glasfiber på ruftagene, jeg lægger i stedet oliehærdet masonit og lukker kanterne med epoxy. Jeg tror at det bliver lige så holdbart, og så er al glasfiber væk- dejligt!
Kahyt-vinduerne har naget mig længe, for jeg synes ikke at løsningen med en rustfri kant og en gummiliste er særlig smart. Det bliver nemt utæt og er desuden ikke specielt pænt at se på. Problemet med at ændre det er, at yderkanten i hullerne i kahytsiderne er affaset, men jeg har besluttet mig for at genetablere kanten med epoxy - altså spartle. Vinduerne bliver derefter monteret uden gummiliste, dvs. jeg laver dem i 3 mm. polycarbonat og pakker dem med Ettan. Det bliver noget pænere.
Jeg monterer alle kantlister inden jeg monterer taget - måske nok lidt bagvendt, men det har den fordel at jeg kan lakere det hele på én gang, og når så taget er monteret, er jeg færdig indvendig.