Når man køber en båd som Selma III, som jo er rimelig original overalt, forpligter man sig efter min mening til at sørge for at den bliver bevaret i ordentlig stand på en måde som ikke ødelægger det tidstyppiske. Dermed mener jeg ikke at den skal være en museumsgenstand, tværtimod.
Det er planen at båden skal restaureres så den er 100% i orden, både funktionelt og kosmetisk. Men den skal samtidig fungere som en ganske normal lystbåd, og derfor skal den tilpasses nutidens behov. Det skal blot ske på en måde så den stadig fremstår som en båd fra 1950'erne.
F. eks. vil den blive støjdæmpet, og da den jo er udstyret med en benzinmotor, desuden sikret imod dampeksplosion ved hjælp af motorrumsventilation, magnetventiler og benzindampalarm. Den slags blev der ikke tænkt meget over da den blev bygget. Der vil også blive installeret centralvarme og trykvand.
Vi har ikke planer om at udskifte motoren, for det er sandsynligvis den eneste Volvo Penta BB43 i Danmark der stadig er i normal drift, og den klarer opgaven fint, er billig i drift og støjsvag. Den er i det store og hele identisk med motoren i Volvo PV444, og alle reservedele kan fås endnu.