• Velkommen
    • Data & historie
    • Det første møde
    • Hvad er planen
    • Hvem er vi
    • Gæstebog
  • Vedligehold
    • Vinter 2006 - 2007
      • Udvendig
      • Indvendig
      • Motor & drivlinie
    • Restaurering 2007 - 2010
      • Nyt bådtelt
      • Renovering af motor
      • Afmontering & renskrabning
      • Reparation af styrehus
      • Reparation af skandæk, agterspejl og agterdæk
      • Reparation af ruf og fordæk
      • Reparation af skylight
      • Renovering af kahyt
      • Reparation af agterruf
      • Nye doradebokse
      • Nyt styrehustag
      • Oliebehandling og lakering
      • Fugning af dæk, styrehustag samt kanter
      • Nye håndlister
      • Klargøring & montering
      • Søsætning & hjemtur
    • Årene 2010 - 2017
      • Vinter 2010 - 2011
      • 2010: Mere lak
      • 2010: Nyt navneskilt
      • 2010: Renovering af skruetøj
      • Vinter 2011 - 2012
      • 2011: Reparation af lak
      • 2011: Renovering af fenderlister
      • Vinter 2012 - 2013
      • Vinter 2013 - 2014
      • 2013: Stormskadet bådtelt
      • 2013: Opgaver vinter og forår
      • Årene 2015 - 2017
    • Renovering 2017-2019
      • I tørvejr, af med lakken
      • Stillads og slibning
      • Reparationer på overbygningen
      • Påføring af Coelan
    • Vinter 2019 - 2020
      • Første års erfaring med Coelan
    • Tips & erfaringer
      • Lakering
  • Billedalbum
    • Billeder 2006-2007
    • Billeder 2010
    • Billeder 2011
    • Billeder 2012
    • Billeder 2013
    • Billeder 2014
    • Billeder 2015
    • Billeder 2016
    • Billeder 2017
    • Billeder 2019
  • I gamle dage
    • Fra værftet
    • Mest fra 50’erne
Select english language

Billeder fra 2019

Båden kom først i vandet i starten af juli, og efter at have stået på land i den ekstremt tørre sommer i 2018, var båden knastør. Jeg havde kittet den efter bedste evne, og også vandet den i længe, men den var meget læk da den kom i vandet. Vi var oppe på at pumpe over 100 liter vand ud i minutet en overgang. Jeg var nødt til at overnatte 3 dage i båden inden den var så tæt at jeg turde lade den ligge uden opsyn, og der gik næsten 2 uger inden den var helt tæt.


Vi havde planlagt at holde ferie på Fanø, og da vi endelig kom afsted, nåede vi kun 200 meter udenfor slusen, så gik motoren i stå. Jeg var med det samme klar over at det måtte være vand i benzinen, og det lykkedes at få den til at køre så meget at vi kunne humpe ind i havnen igen. Det er vanskeligt at rense brændstofsystem med en feriepakket båd og konen i båden, så vi besluttede at holde ferie ved Ribe Kammersluse i stedet for at sejle til Fanø. Det viste sig at være en god idé, for i løbet af dage blæste det op, og vi havde hård vind i mere end en uge. Det var dog meget varmt og solrigt, så vi nød ferien i hjemhavnen.


Jeg fik efterfølgende renset tanken, og det viste sig at der var flere liter vand i den. Efterfølgende kørte motoren som den skulle, og vi nåede også til Fanø og også at sejle nogle rigtig dejlige ture på vadehavet.


Motorbåden Selma III
Hjemhavn: Ribe  •  Tlf.: +45 75173059  •  
Medlem af DFÆL Logo Dansk Forening for Ældre Lystfartøjer