• Velkommen
    • Data & historie
    • Det første møde
    • Hvad er planen
    • Hvem er vi
    • Gæstebog
  • Vedligehold
    • Vinter 2006 - 2007
      • Udvendig
      • Indvendig
      • Motor & drivlinie
    • Restaurering 2007 - 2010
      • Nyt bådtelt
      • Renovering af motor
      • Afmontering & renskrabning
      • Reparation af styrehus
      • Reparation af skandæk, agterspejl og agterdæk
      • Reparation af ruf og fordæk
      • Reparation af skylight
      • Renovering af kahyt
      • Reparation af agterruf
      • Nye doradebokse
      • Nyt styrehustag
      • Oliebehandling og lakering
      • Fugning af dæk, styrehustag samt kanter
      • Nye håndlister
      • Klargøring & montering
      • Søsætning & hjemtur
    • Årene 2010 - 2017
      • Vinter 2010 - 2011
      • 2010: Mere lak
      • 2010: Nyt navneskilt
      • 2010: Renovering af skruetøj
      • Vinter 2011 - 2012
      • 2011: Reparation af lak
      • 2011: Renovering af fenderlister
      • Vinter 2012 - 2013
      • Vinter 2013 - 2014
      • 2013: Stormskadet bådtelt
      • 2013: Opgaver vinter og forår
      • Årene 2015 - 2017
    • Renovering 2017-2019
      • I tørvejr, af med lakken
      • Stillads og slibning
      • Reparationer på overbygningen
      • Påføring af Coelan
    • Vinter 2019 - 2020
      • Første års erfaring med Coelan
    • Tips & erfaringer
      • Lakering
  • Billedalbum
    • Billeder 2006-2007
    • Billeder 2010
    • Billeder 2011
    • Billeder 2012
    • Billeder 2013
    • Billeder 2014
    • Billeder 2015
    • Billeder 2016
    • Billeder 2017
    • Billeder 2019
  • I gamle dage
    • Fra værftet
    • Mest fra 50’erne
Select english language

En våd vinter 2006 - 2007

Da vi overtog båden i starten af november 2006, blev den sat direkte i vandet i Ribe. Meningen var at vi, hvis ikke vejret blev for dårligt, ville sejle lidt i den i løbet af vinteren, og først tage den på land i det tidlige forår.

 

Men vejrguderne ville det anderledes, det væltede ned med regn stort set hele tiden, og der var så meget vand i åen, at det var umuligt at sejle under ringvejsbroen. Derfor tog vi i starten af december båden op på bådpladsen i Ribe.

 

Selma III i vand på bådplasen
Men dermed var problemerne ikke ovre, for det fortsatte med at regne, og desuden stormede det meget af tiden. I en periode var jeg nede ved båden hver nat fordi det stormede, og da åen jo på grund af regnen var gået langt over sine breder, var det lige før at båden flød af bukkene (vandet var ind imellem noget højere oppe end på billedet til højre). Der var godtnok nerver på!

 

Men det blev da bedre, og da det endelig blev forår, blev det så varmt og tørt at båden var lige ved at falde fra hinanden - den var lige så tør som en kiks.

 

Men jeg fik da lavet en del ting, båden kom i vandet først i juni, og på trods af tørken var der kun en mikroskopisk læk helt ude ager, og den helt tæt efter ca. 30 minutter.

 

Motorbåden Selma III
Hjemhavn: Ribe  •  Tlf.: +45 75173059  •  
Medlem af DFÆL Logo Dansk Forening for Ældre Lystfartøjer