• Velkommen
    • Data & historie
    • Det første møde
    • Hvad er planen
    • Hvem er vi
    • Gæstebog
  • Vedligehold
    • Vinter 2006 - 2007
      • Udvendig
      • Indvendig
      • Motor & drivlinie
    • Restaurering 2007 - 2010
      • Nyt bådtelt
      • Renovering af motor
      • Afmontering & renskrabning
      • Reparation af styrehus
      • Reparation af skandæk, agterspejl og agterdæk
      • Reparation af ruf og fordæk
      • Reparation af skylight
      • Renovering af kahyt
      • Reparation af agterruf
      • Nye doradebokse
      • Nyt styrehustag
      • Oliebehandling og lakering
      • Fugning af dæk, styrehustag samt kanter
      • Nye håndlister
      • Klargøring & montering
      • Søsætning & hjemtur
    • Årene 2010 - 2017
      • Vinter 2010 - 2011
      • 2010: Mere lak
      • 2010: Nyt navneskilt
      • 2010: Renovering af skruetøj
      • Vinter 2011 - 2012
      • 2011: Reparation af lak
      • 2011: Renovering af fenderlister
      • Vinter 2012 - 2013
      • Vinter 2013 - 2014
      • 2013: Stormskadet bådtelt
      • 2013: Opgaver vinter og forår
      • Årene 2015 - 2017
    • Renovering 2017-2019
      • I tørvejr, af med lakken
      • Stillads og slibning
      • Reparationer på overbygningen
      • Påføring af Coelan
    • Vinter 2019 - 2020
      • Første års erfaring med Coelan
    • Tips & erfaringer
      • Lakering
  • Billedalbum
    • Billeder 2006-2007
    • Billeder 2010
    • Billeder 2011
    • Billeder 2012
    • Billeder 2013
    • Billeder 2014
    • Billeder 2015
    • Billeder 2016
    • Billeder 2017
    • Billeder 2019
  • I gamle dage
    • Fra værftet
    • Mest fra 50’erne
Select english language

Billeder 2011

Det er den 1. december, og det er vist på tide at få opdateret hjemmesiden. Båden er kommet op, men jeg mangler at sætte teltet op - der er gået køkkenrenovering i det.

 

Det har været en rigtig møgsommer, og det blev ikke til megen sejlads ud over frem og tilbage på åen. Vi havde en enkelt weekendtur til Nordby på Fanø, en tur ud for at modtage Fulton på besøg i Vadehavet samt en tur med deltagere fra Red Barnet - det er en fast tradition, at vi lægger både og skippere til en Vadehavstur, hvor overskudet går til hjælpearbejdet.

 

Og så var der ferien! Vi havde valgt at sejle en tur op i Ringkøbing Fjord, hvor det var meningen at vi ville besøge alle havne. Men sådan kom det ikke til at gå - det var en elendig ferie, vi brugte hovedparten af tiden på at sidde i tørvejr i båden, det blæste og regnede i ét væk, og vi nåede kun at besøge Bork, Ringkøbing og Hvidesande. Så efter en uge valgte vi at benytte en pause i møgvejret til at sejle hjem.

 

Men båden har fungeret helt uden problemer. Den gamle Volvo motor har kørt fejlfrit hele sæsonen med et forbrug på 5 liter benzin i timen. Det eneste som har været lidt irriterende er en tendens til resonans fra den nye propel. Det er træls når resten af grejet ikke larmer.

 

Men alt i alt har vi sejlet 460 sømil, 190 i ferien og en stor del af resten imellem Ribe og Kammerslusen - når vejret er dårligt, så sejler vi jo bare en tur på åen.

 

Det er desværre ikke blevet til mange billeder i år - der har ikke været noget at fotografere.

 

Fulton på besøg i Vadehavet Selma III under sejlads Møde i Vadehavet Modtagelse af Fulton Blåvand fyr set fra vest på vej hjem fra ferie Hjemtur fra Hvidesande i dejligt vejr Selma III i Hvidesande Tidsfordriv i regnvejr Selma III i Ringkøbing Selma III i Bork Havn Klar til afgang på ferie, taget oppe fra slusen Ved bådpladsen i Ribe havn Klar til søsætning
Motorbåden Selma III
Hjemhavn: Ribe  •  Tlf.: +45 75173059  •  
Medlem af DFÆL Logo Dansk Forening for Ældre Lystfartøjer