Jeg har planlagt følgende renoveringsopgaver (grøn farve = færdig): Udvendig: - Styrehustag udskiftes, nyt tag laves som sandwich med mahognistave nederst, oliehærdet masonit i midten og teakstave øverst. Desuden skal taget rettes op, da det er sunket nogle centimeter i agterenden. Der bliver lavet en luge i taget, så man kan få hovedet op i den friske luft når man styrer
- Hjørnerne på forkanten af ruffet laves runde som de oprindelig var
- Nye kantlister fremstilles og monteres rundt om begge ruf
- Der skal skiftes ca. 3 meter af skandækket i begge sider
- Glasfiberen på forkanten af styrehuset skal fjernes og træet indenunder renoveres
- Alle beslag og vinduer skal afmonteres, al lak skrabes af overbygningen, diverse skader luses
- Det øverste bord i agterspejlet skal udskiftes
- Teakdæk repareres, alle teakstave i agterdæk udskiftes
- Teakdæk fuges om
- Forreste ruftag rettes op, alle brædder udskiftes og belægges med oliehærdet masonit
- Agterste ruftag rettes op, repareres og belægges med oliehærdet masonit
- Nye skinner til agterlugen fremstilles og monteres
- Agterluge renoveres
- Skylight renoveres
- Nye doradebokse fremstilles og monteres
- Alt oliebehandles med Owatrol D1 og lakeres med Epifanes
- Begge ruftag males, forreste ruftag gøres skridsikkert
- Skridlister til skandæk fremstilles og monteres
- Ny kaleche fremstilles og monteres
- Nye håndlister fremstilles i mahogni, lakeres og monteres
- De sidste rustne skuer repareres og fribordet males
- Vandlinie rettes op
- Bundsmørring
Indvendig: - Alle beslag og lister afmonteres i styrehuset, al lak skrabes af
- Al lak i kahytten skrabes af og vinduerne luses om
- Ny kahyttrappe frenstilles
- Styrestolen skal rettes op (jeg tror at de har haft en læredreng til at lave den, den er skæv)
- Styrepult rettes op
- Nye lister til skydevinduer fremstilles og monteres
- Nye lister til frontruder fremstilles og monteres
- Køleboks indrettes i kistebænken i styrbord side, kompressor under dørken
- Dørken i begge kahytter, kabys og toilet skrabes af, slibes og lakeres.
- Nye hynder til styrehus fremstilles
- Alle låger og døre afskrabes
- Diverse låger repareres så de kan lukke ordentligt.
- Skabet i styrbord side i kahytten rettes op
- Kahytten behandles indvendig med Owatrol D1 og lakeres med Epifanes
- Kølsvinet skal have linolie og males
- Motorrum skal lyddæmpes
- Motorrumsventilation monteres
- Ny benzintank i fremstilles rustfrit stål og monteres
Motor og drivlinie - Motoren tages ud og rengøres
- Takthjul udskiftes
- Den 4 mm kobberplade, der er lagt ind under topstykket for at sænke kompressionen til petrolium-drift fjernes.
- Topstykke kigges efter og ventiler slibes
- Varmeveksler skal - hvis muligt - repareres, hvis ikke, fremstilles en ny
- Karburator renoveres (har allerede fået komplet reparationssæt fra USA)
- Motoren skal afrenses for gammel maling og lakeres Volvo Penta grøn
- Ny udstødningsbøjmimg med injector fremstilles i rustfri stål
- Nyt Phyton- eller Aquadrive monteres
|